Name of the blog

Short description of the blog

5G چیست؟

 

 

 

اصطلاح  5Gبه نسل بعدی شبکه تلفن همراه دلالت می‌کند. از زمانی که شبکه4G گستره زیادی از نواحی را پوشش می‌داد، شاهد پیدایش شبکه‌های LTE، LTE پیشرفته و XLTE اوپراتور ورایزن بوده‌ایم که پهنای باند وسیعی را دارا هستند.

 

هسته شکل‌گیری تمام این پیشرفت‌ها یکی بوده و زیر چتر حمایت 5G ساخته ‌شده است. 5Gبه‌عنوان جانشین واقعی 4G شناخته‌ شده و در مجموعه‌ای به‌مراتب متفاوت‌تر از شبکه‌های امروزی عرضه خواهد شد.

 

دانستن تفاوت‌های بین این شبکه‌ها ضروری است، چراکه عملکرد گوشی شما بسیار به کانکشنی که انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد و اهمیت آن فراتر از علامتی است که به‌عنوان نماد برقراری اتصال در بالای سمت راست صفحه‌نمایش گوشی شما ظاهر می‌شود.

 

مهاجرت از 3G به 4G باعث ایجاد یک جهش بزرگ در راستای بهبود سرعت دانلود شد. درصورتی‌که قبل از آن استفاده از خدمات آنلاین سرویس‌هایی مثل Netflix با 3G  تقریباً غیرممکن بود. این ‌یکی از مواردی است که لزوم مهاجرت به 4G را برای کاربران مطرح می‌کند.اما امتیاز فناوری جدید  5Gتنها محدود به‌سرعت فوق‌العاده‌اش نیست، این فناوری به حل یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز ما یعنی اتصال به یک کانکشن مورد اعتماد و سریع،‌ خواهد پرداخت. مهم نیست که کاربر نزدیک به پنجره بوده و داخل یا خارج ساختمان باشد، حتی اینکه در یک زیرزمین هم دفن شده باشد اهمیتی ندارد! اولین هدف 5Gاین است که کاربر در همه شرایط به اینترنت دسترسی داشته باشد.

 

یکی از دلایلی که به چنین کانکشن قدرتمندی نیاز داریم، این است که ساپورت 5G تنها محدود به اسمارت‌فون‌ها نیست و قابلیت پشتیبانی از دیگر ابزارها نظیر ساعت‌های مچی هوشمند، گجت‌های تناسب‌اندام و ترموستات‌های هوشمند خانگی را دارد

 

ارسال نظر

Loading