Name of the blog

Short description of the blog

سیبسیبسیب

اپلیکیشن روسی احساسات شما را می خواند

 

 

نسخه جدید یک اپلیکیشن روسی قابلیت خوانش احساسات افراد را دارد. طبق برخی گزارش ها مقامات شهری مسکو ۱۵۰ هزار دوربین مدار بسته را به این اپلیکیشن مجهز کرده اند.

سال گذشته NTechLab، یک شرکت فناوری روسی اپلیکیشنی به نام Find Face به بازار عرضه کرد که قابلیت ردیابی افراد در اپلیکیشن VKontakte(معادل روسی توییتر) را براساس پروفایلشان داشت. این اپلیکیشن جنجال های زیادی در خصوص حفظ حریم خصوصی افراد ایجاد کرد.

به هرحال نسخه جدید این اپلیکیشن عرضه شده و قابلیت های بسیار فراتری دارد. Find Face علاوه بر شناسایی صورت، سن و جنسیت فرد می تواند احساسات او را نیز بخواند.

شبکه عصبی مصنوعی Find Face با پردازش حتی بخشی از تصویر یک صورت، وکتوری ایجاد می کند که به طور کلی ۱۶۰ نقطه از صورت را هدف می گیرد. NTechLab  ادعا می کند این نرم افزار می تواند مخزنی حاوی میلیاردها صورت را در کسری از ثانیه جستجو کند. به همین دلیل می توان از آن برای مبارزه با جرایم استفاده کرد.

این شرکت از یادگیری عمیق برای خوانش احساسات افراد استفاده می کند. میخایل ایوانف مدیر ارشد اجرایی NTechLab  در این باره می گوید: ما محصولی با قابلیت های  خارق العاده ساخته ایم که نه تنها صورت و جنسیت بلکه احساسات افراد را نیز ردیابی می کند. ما در آزمایشگاه احساسات را به سیستم خود آموزش می دهیم. آموزش الگوریتم طوری است که بتواند احساسات موجود در صورت فرد را درک کند. درست مانند آموزش احساسات به یک کودک.

این درحالی است که برخی منابع گزارش داده اند شرکت سازنده اپلیکیشن با مقامات شهری مسکو همکاری می کند و این محصول را در ۱۵۰ هزار دوربین مدار بسته شهر به کار گرفته است.

سشیس

 

این ویتامین ها مغز شما را به کامپیوتر تبدیل می کند

 

به گزارش «بهداشت نیوز» طبق یافته های مطالعاتی، افزایش مصرف مواد مغذی حفاظت کننده مغز موجب بهبود ابعاد مختلف عملکرد شناختی نظیر یادگیری و حافظه می شود. در ادامه به ۶ ویتامین و مواد معدنی ضروری برای تقویت مغز اشاره می شود.

 

۱- تیامین ویتامین( B۱)

ویتامین گروه B نقش مهمی در تقویت مغز دارد. تیامین یکی از ویتامین های گروه B است که به وفور در بافت عصبی و مغز یافت می شود.

این ویتامین نقش مهمی در هدایت محرک های عصبی دارد. بعلاوه فقدان شدید این ویتامین می تواند منجر به سندروم کورساکوف شود؛ این سندروم، اختلال مزمن حافظه است که اغلب در افراد الکلی و افراد مبتلا به بیماری های نظیر ایدز مشاهده می شود.

 

۲- اسید فولیک ویتامین( B۹)
اسید فولیک به ترکیبات متفاوتی موسوم به فولات اشاره دارد و از طریق مواد خوراکی مختلفی نظیر اسفناج، مارچوبه و عدس قابل حصول است
.

نیمی از محل ذخیره این ویتامین در کبد است، به همین دلیل، اسیب به کبد می تواند منجر به کمبود چندین ویتامین کلیدی B شود.

اسید فولیک نقش مهمی در سنتز اسیدهای آمینه و تشکیل بافت عصبی دارد. متابولیسم اسید فولیک به شدت وابسته به منبع سایر ویتامین های گروه B است.

کمبود این ویتامین و سایر ویتامین های B با بروز مشکلات رشدی در کودکان مرتبط است.

همچنین مطالعه بر روی موش های مسن نشان می دهد که چطور مصرف مکمل های اسید فولیک به مدت ۸ هفته منجر به تقویت مغز شدند.

 

۳- اسید اسکوربیک ویتامین C))

بالاترین محل تجمع این ویتامین ضروری در مغز، مخصوصا غده هیپوفیز، یافت می شود. مقادیر بالای این آنتی اکسیدان قوی در مرکبات و سبزیجات سبز یافت می شود.

ویتامین C در سنتز دوپامین انتقال دهنده عصبی مهم است، اما از مغز هم در مقابل فشار اکسایشی حفاظت می کند.

از آنجائیکه این ویتامین در بدن قابل ذخیره نیست، لازم است که روزانه در حدود ۹۰mg از طریق مصرف مواد خوراکی به بدن برسد.

 

۴- کلسیم

کلسیم از جمله مواد معدنی ضروری برای تقویت مغز است. نقش محوری به عنوان پیام رسان سلول عصبی ایفاء می کند.

همچنین انتقال عصب را تنظیم کرده و تحریک پذیری عصبی را کنترل می کند. میزان پایین این ماده معدنی ضروری معمولا نادر است چراکه استخوان ها منبع ذخیره این ماده معدنی به شمار می آیند.

 

۵- منیزیم

منیزیم برای تبدیل بسیاری از ویتامین های گروه B به شکال فعال شان اهمیت دارد. به عبارت دیگر مصرف هر نوع مکمل ویتامین به تنهایی و بدون مصرف منگنز و سایر مواد معدنی بیفایده است چراکه ترکیب اینها عملکرد مغز را بهتر می کنند.

یک تحقیق نشان می دهد مدیریت مصرف مکمل های منیزیم بر روی موش های مسن موجب بهبود حافظه کاری و تقویت مغز می شود.

منیزیم در غشای سلولی برای انتقال محرک ها هم مهم است. وانگهی برای پیشگیری از تحریک پذیری سیستم عصبی به مقادیر ایده آل منیزیم و کلسیم نیاز است. کمبود هر یک از اینها می تواند منجر به مشکلات عصبی شود.

 

۶- زینک (روی)

زینک با مقادیر بالا در نورون های حاوی زینک که منحصرا در پیش مغز یافت می شوند، وجود دارد. دانشمندان نمی دانند زینک چه نقشی در تقویت مغز دارد، اما کمبود آن با نارسایی های روانشناختی و عصب شناختی مرتبط است.

به عنوان مثال، تغییر در حالت تعادل زینک در بیماری پارکینسون و آلزایمر مشاهده می شود. مواد خوراکی مملو از زینک شامل تخم کدوتنبل، گوشت گوساله، و میگو است.