Name of the blog

Short description of the blog

cvbvcbcvcxvcxvx

بهترین غذاها برای بهبود سلامت و راندمان کاری برنامه نویسان

برنامه نویسان تحت وب و موبایل متخصصان فارغ التحصیل زیرشاخه ی رشته ی مهندسی هستند که وظیفه ی آن ها در ساخت، طراحی و تست اپلیکیشن های سازگار با محیط وب و موبایل خلاصه می شود.

برنامه نویسی در زمره ی آن دسته از مشاغل است که با مفهوم حفظ و بهبود سلامتی شخص رابطه ی چندان خوبی ندارد. بدین معنی که توسعه دهنده مجبور است ساعت های طولانی را مقابل کامپیوتر گذرانده و به طور مداوم نگران به انجام رساندن پروژه قبل از رسیدن مهلت نهایی باشد. بدیهی است که این سبک زندگی برای جسم و ذهن برنامه نویس به هیچ وجه سالم نیست. 

 

برنامه نویسی لازمه ی حافظه ی قوی و استفاده ی زیاد از ذهن می باشد. در این حرفه آنچه می خورید تاثیر شگفتی بر روی توانایی ذهنی و راندمان کاری شما دارد. از این جهت، افرادی که برنامه نویسی را به عنوان حرفه ی خود انتخاب می نمایند، ناگذیر بایستی از رژیم خاصی که تنها ویژه ی برنامه نویسان تعبیه شده پیروی کنند. از جمله ی فعالیت هایی که سلامتی کدنویسان را تضمین می کند، نرمش روزانه و یوگا می باشد. مصرف آب زیاد نیز برای برنامه نویسان حیاتی است چرا که حدود %60 از مغز انسان را آب تشکیل می دهد.

برنامه نویس به دلیل اقتضای شغلی زندگی بسیار بی تحرکی را تجربه می کنند و به همین جهت مشکل اصلی آن ها پر خوری نیست. به خاطر عدم تحرک، تمرین ورزشی یا خوردن غذای سالم، شما هرچه بیشتر به اتخاذ الگوی غذایی برنامه ریزی شده و دقیق نیازمندید. برای آن دسته از کدنویسانی که فعالیت بدنی بیشتری نسبت به سایر برنامه نویسان دارند، این امکان وجود دارد که بدون نگرانی در خصوص افزایش وزن کالری بیشتری را مصرف نمایند. اما همان طور که می دانید، شرایط برای عمده ی برنامه نویسان این گونه نیست. در زیر به تعدادی از غذاهایی که برنامه نویس برای افزایش راندمان کاری و حفظ سلامت به آن ها نیاز دارد، اشاره شده است.

اسیدهای چرب اُمگا 3  

غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب مفید می باشند، عبارت است از: قزل آلا، سالمون، ساردین، ماهی اسقومری و برای کسانی که سبزیجات را به گوشت ترجیح می دهند، دانه ی کتان، گردو و سایر خشک بارها. خوردن این غذاها تمرکز را افزایش داده، عملکرد ذهنی و شناختی شخص را بهبود می بخشد که در حل و پردازش مسائل کمک شایانی به برنامه نویس می کند. خوراکی های نام برده غالبا خاصیت های ضد التهابی داشته و عملکرد سلول های مغزی را به سطح مطلوب می رساند.  

غذاهای مملو از ویتامین D

برنامه نویسان مانند سایر کارمندها، بیشتر وقت کاری خود را پشت میز سپری کرده و طبیعتا تحرک جسمانی چشم گیری ندارند. به همین علت کمبود ویتامین D یکی از مشکلات جسمی است که گریبان گیر آن ها خواهد شد. غذاهایی همچون زرده ی تخم مرغ، گونه های خاصی از قارچ ها، پنیر و محصولات گرفته شده از سویا می توانند تامین کننده ی خوب این ویتامین در بدن باشند. مواد غذایی مزبور همچنین می توانند گردش خون به مغز را بالا برده و در نتیجه اکسیژن بیشتری را به سلول های مغزی برسانند. از آنجایی که این محصولات خاصیت های ضد التهابی نیز دارند، با مصرف آن ها برنامه نویس به عملکرد بهینه ی سلول های مغزی خود کمکی قابل توجهی می نماید.

میوه و سبزیجات

همان طور که در بالا نیز گفته شد، شغل برنامه نویسی لازمه ی گذراندن ساعات طولانی بی تحرک پشت کامپیوتر می باشد. به این خاطر، افرادی که در این حرفه فعالیت دارند، فشار زیادی به چشمان خود وارد می کنند. صیفی جاتی از قبیل هویج، چغندر، سبزیجات برگ دار، خشکبار سرشار از ویتامین A همچون بادام و مرکبات می توانند در تضمین سلامتی چشم ها و بهبود بینایی افرادی مانند برنامه نویسان که به ناگذیر مجبور هستند ساعات طولانی را به نمایشگر و نظیر این ها نگاه کنند، تاثیر به سزایی داشته باشند. در حالت ایده ال، میوه و سبزی جات می بایست بخش جدایی ناپذیر از رژیم غذایی برنامه نویس باشد و غذاهای تند، چرب و سرخ کرده سبب افزایش شدید وزن شده که متعاقبا می تواند دیگر بیماری ها و مشکلات جسمی را به دنبال داشته باشد.

 

محصولات حاوی کافئین

برنامه نویسان عادت دارند ساعت های طولانی پشت میز به کدنویسی بپردازند و گاهی به دلیل مشغله ی کاری سنگین شب زنده داری های متمادی را به جان بخرند. از این جهت به اشخاصی که منبع اصلی درامد آن ها برنامه نویسی است، توصیه می شود مصارف کافئین خود را افزایش دهند چرا که تمرکز طولانی مدت را برای افراد این حرفه آسان می سازد. جدا از این، چای سبز و کاکائوی تلخ عملکرد مغز را بهبود بخشیده و مرگ سلول های آن را به مراتب کاهش می دهد. به بیان دیگر، کافئین کالایی است که مصرف آن در حد متعادل می تواند بسیار در افزایش راندمان کاری موثر باشد اما زیاده روی در آن نیز نتیجه ی عکس خواهد داشت.

ارسال نظر

Loading