Name of the blog

Short description of the blog

زطرزطرثسب

توسعه نوعی شبکه عصبی نوری که آینده ای روشن را برای هوش مصنوعی ترسیم می کند

ساخت کامپیوترهایی با رفتار مشابه به مغز بی تردید موفقیتی بسیار بزرگ محسوب می شود و اگر عملکرد این کامپیوترها هم با الگوی انسانی شان برابری کند که دیگر بهتر از این نمی شود. با این حال، سطح پیشرفت حاصله در این زمینه به قدری اندک بوده که کامپیوترهای ساخته شده صرفا می توانند به اندازه بخشی از یک شبکه عصبی سریع عمل کنند و توان برابری با کلیت آن را ندارند.

با این همه محققان دانشگاه پرینستون ممکن است راهکاری برای کنار زدن این مشکل پیدا کرده باشند: آنها در تازه ترین دستاورد خود موفق به ساخت نوعی شبکه عصبی فوتونیک شده اند.

این سیستم قادر است با استفاده از موجبرهای نوری ایجاد شده از زیرماده های سیلیکونی که نورون خوانده می شوند رفتار مغز را تقلید نماید.

همزمان با عمکلرد هریک از این گره ها درون موج های نوری مشخص، می توان از مجموع نیروی حاصله از آن نور (در حین ورودش به لیزر) محاسبات مورد نظر را انجام داد و از آن سو، لیزر نیز با بازگرداندن نور به گره ها مدار را تکمیل می کند.

نتیجه ماشینی است که می تواند یک معادله ریاضی مربوط به مبحث دیفرانسیل را 1960 مرتبه سریع تر از یک پردازنده معمولی حلنماید.

نمونه اولیه از شبکه عصبی نوری ساخته شده توسط پژوهشگران پرینستون بسیار ساده است و تنها 49 نورون ترکیبی دارد. از همین رو ابدا نمی توان آن را با پردازنده قدرتمندی که انسان درون جمجمه اش جای داده برابر دانست.

در هر صورت پژوهشگران اعلام نموده اند که شبکه های فوتونیک می توانند دستاوردهای قابل توجهی را برای هوش مصنوعی به دنبال داشته باشند و به طور مشخص برای پردازش سریع اطلاعات در «رادیو، کنترل و محاسبات علمی» سودمند واقع خواهند شد.

در دراز مدت نیز دقت سیستم های یادگیری و زمان پاسخگویی شان برای تشخیص اشیاء و اعمال بالاتر می رود که این مساله خصوصا در ساخت ربات ها اهمیت می یابد. لازم است اضافه نماییم که تا رسیدن به پیشرفتی قابل توجه در این زمینه سال ها زمان نیاز است اما احتمال وقوع چنین آینده ای هم چندان دور از ذهن نیست.

بیلبزرذر

استخدام طراح صفحات وب (UI) در شرکت سیب طلایی در تهران

به استحضار میرساند شرکت سیب طلایی هوشمند جهت تکمیل نیروی انسانی خود، اقدام به جذب نیروی متعهد و متخصص در تهران می نماید.

 

عنوان شغلی

جنسیت

شرایط

طراح صفحات وب (UI) :
Front-end Developer & GUI-Expert

خانم/آقا

·   تخصص و تسلط کامل بر مباحث:

·   HTML, Java Script, JQuery & Ajax, Css, Methodology and responsive design with Bootstrap

·   داشتن دانش، تخصص و آگاهی به ASP. NET MVC و فهم و درک زبان انگلیسی امتیاز محسوب می گردد.

·   داشتن نمونه کار (ریسپانسیو) امتیاز محسوب می شود.

 

لطفاً عکس پروفایلی خود را همراه با رزومه و درج کد شغلی مربوطه به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایید.

آدرس ایمیل: hr@apple.ir